Rozbudowa systemu Roweru Miejskiego na Winogradach


Kategoria
1 - Nowe Winogrady Północ, Nowe Winogrady Południe, Nowe Winogrady Wschód, Stare Winogrady
Nazwa projektu
Rozbudowa systemu Roweru Miejskiego na Winogradach
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada zakup i instalację na Winogradach 4 stacji Roweru Miejskiego wraz z rowerami.
Opis projektu
Projekt zakłada rozbudowę systemu Poznańskiego Roweru Miejskiego na Winogradach, poprzez zakup i montaż 4 stacji wraz 60 rowerami. Zaproponowane przeze mnie lokalizacje to:
- Teren na os. pod Lipami przez ZSP Sportową;
- Pętla Połabska;
- skrzyżowanie ulic Winogrady/Murawa;
- ul. Hercena (park Czarneckiego).
Na każdej zainstalowanej stacji pojawi się 15 rowerów, czyli łącznie na Winogradach przybędzie 60 jednośladów do użytku mieszkańców. We wszystkich zaproponowanych miejscach przewijają się codziennie duże ilości ludzi, co powoduje, iż ze wskazanych stacji PRM mieszkańcy będą chętnie korzystali. Instalacja stacji nie spowoduje likwidacji legalnych miejsc parkingowych, zwężenia chodników, czy innych uciążliwości na wszystkich uczestników ruchu drogowego.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Teren na os. pod Lipami przez ZSP Sportową, Pętla Połabska, skrzyżowanie Murawa/Winogrady, ul.Hercena (park Czarnieckiego)

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Utwardzone tereny.
Potencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy miasta Poznania a w szczególności mieszkańcy Winograd, turyści.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
System Poznańskiego Roweru Miejskiego jest bardzo chętnie wykorzystywany przez poznaniaków, jak i przyjezdnych w codziennym życiu. Tylko w kwietniu bieżącego roku, z rowerów miejskich skorzystano prawie 250.000 razy, co pokazuje, że mieszkańcy bardzo chętnie korzystają z tej formy transportu. W wielu miejscach na Winogradach rowerów brakuje - stacje są zlokalizowane niekiedy w dużych odległościach od siebie, a w innych częściach nie ma ich w ogóle. Lokalizacje stacji znajdują się w miejscach występowania dużych skupisk ludzi, przez co z pewnością będzie zainteresowanie wskazanymi wskazanymi stacjami, a część ludzi wykorzysta rower miejski w swoich podróżach. Możliwe, iż część z mieszkańców ograniczy korzystanie z samochodów, właśnie na rzecz rowerów.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Zakup i instalacja 4 stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego 480 000
SUMA: 480 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 20 000
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Michał Błaszczak
Adres email michal-blaszczak1@wp.pl
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja znajduje się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania. Właściwym do zaopiniowania jest Wydział Transportu i Zieleni.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Wskazana lokalizacja znajduje się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania. Właściwym do zaopiniowania jest Wydział Transportu i Zieleni.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Wydział Transportu i Zieleni
    Decyzja podjęta w pierwszym etapie:
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Nie złożono odwołania
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie Wniosek jest sprzeczny z zasadami PBO19, ponieważ koszt utrzymania w ciągu 5 lat przekracza 30% wartości inwestycji (Zasady PBO19, Rozdział 3, pkt 6, lit. e). Ponadto, Urząd Miasta Poznania, w związku z zakończeniem umowy z obecnym operatorem Poznańskiego Roweru Miejskiego, przy pozytywnej rekomendacji Zarządu Transportu Miejskiego, przyjął koncepcję dalszego rozwoju systemu rowerów miejskich, w ramach budowy systemu 4 generacji (bezstacyjnego). Obecny system 3 generacji (stacyjny) nie będzie dalej rozwijany. W związku z powyższym wniosek jest sprzeczny z przyjętą strategią i programami Miasta Poznania (Zasady PBO19, Rozdział 2, pkt 13, lit. c).
    Zespół Obradował w składzie: Monika Rucka, Małgorzata Mikołajczak
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - nie
    4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - tak
    5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2019 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie
    11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie
    12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 480 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 20 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO19? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 482 200 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 371 700 zł
    Koszt oznakowania zrealizowanego projektu - 5 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO19? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - tak

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.