Termomodernizacja Przedszkola nr 174 Królewna Śnieżka


Kategoria
3 - Jana III Sobieskiego i Marysieńki, Piątkowo
Nazwa projektu
Termomodernizacja Przedszkola nr 174 Królewna Śnieżka
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada wykonanie ocieplenia wraz z nową kolorową elewacją budynku Przedszkola nr 174
Opis projektu
Głównym działaniem w ramach projektu jest wykonanie ocieplenia wraz z nową kolorową elewacją budynku Przedszkola nr 174 Królewna Śnieżka. Przedszkole powstało w latach 80. i od tego czasu elewacja nie była remontowana, a jej stan w miarę upływu czasu stale się pogarsza. W latach 2008-2016 w budynku przedszkola przeprowadzono prace remontowe, które obejmowały m.in. wymianę okien, drzwi, rynien. W ramach niniejszej inwestycji planowane jest ich dokończenie, dlatego przedmiotem projektu jest również wykonanie dodatkowych elementów uzupełniających takich jak: wymiana 34 parapetów zewnętrznych, wymiana stolarki drzwiowej (3 pary drzwi), wymiana 1 okna, wymiana 4 rynien. W wyniku realizacji projektu znacznie poprawi się efektywności energetyczna budynku, co przyczyni się do mniejszej utraty ciepła i zmniejszenia kosztów ogrzewania. Poza korzyściami ekonomicznymi i ekologicznymi budynek zyska nowy estetyczny wygląd, dzięki czemu poprawi się komfort przebywania dzieci w placówce.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

os. Sobieskiego 108

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Teren miejski
Potencjalni odbiorcy projektu
Dzieci uczęszczające do Przedszkola nr 174, a także mieszkańcy okolicznych terenów
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Przedszkole wraz z otoczeniem stanowią integralną część okolicy, w której jest usytuowane. Elewacja budynku jest bardzo zniszczona, a odpadający tynk powoduje zagrożenie dla dzieci. Przedszkole kontrastuje z odnawianymi w ostatnich latach okolicznymi blokami i odstrasza swoim wyglądem. Dużymi problemami związanymi z brakiem odpowiedniej izolacji przedszkola są także miejscowe zagrzybienia budynku, czy szybkie nagrzewanie się niektórych sal. Nowa izolacja budynku z pewnością zahamowałby te procesy.

Jakość sal dydaktycznych jest nieustannie podnoszona. a w ostatnim czasie został zmodernizowany ogród przedszkolny. Jednakże mimo wspaniałej atmosfery wewnątrz budynku i pięknego ogrodu przedszkole nie wita dzieci estetycznym wyglądem.

Realizacja inwestycji niewątpliwie poprawi bezpieczeństwo dzieci, a także nada placówce nowy kolorowy wygląd. Remont elewacji przyniesie bardzo pozytywną zmianę nie tylko na terenie przedszkola, ale również w przestrzeni publicznej miasta. Ponadto zahamowane zostaną straty ciepła i zmniejszeniu ulegną koszty związane z ogrzewaniem. Nowoczesny, kolorowy budynek przedszkola będzie przyjazny dla dzieci i będzie się dobrze komponował z otoczeniem.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Dokumentacja projektowa (w tym audyt energetyczny) 70 000
Prace budowalne związane z termomodernizacją 250 000
Zakup i montaż dodatkowych elementów (m.in. rynien, drzwi, okien, parapetów) 35 000
SUMA: 355 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Mapa Mapka.png
Zdjecie Przedszkola nr 1 Zdj_cie nr 1.jpg
Zdjęcie Przedszkola nr 2 Zdj_cie nr 2.jpg
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Sylwia Ciesiółka
Adres email sylwia04@gmail.com
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja znajduje się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania. Właściwym do zaopiniowania jest Wydzia Oświaty.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 11.06.2018 r.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Wydział Oświaty
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Projekt jest rekoemndowany do realizacji.
    Zespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski- dyrektor Wydziału Oświaty, Wiesław Banaś- z-ca dyrektora Wydziału Oświaty, Radosław Paszkiewicz, Piotr Kurosiński,
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - tak
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - tak
    6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2019 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie
    11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie
    12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 355 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓW
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO19? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 580 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 5 000 zł
    Koszt oznakowania zrealizowanego projektu - 5 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO19? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

Opinie Rad Osiedli:

  • Administrator Osiedla - OSIEDLE JANA III SOBIESKIEGO I MARYSIEŃKI
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Zespół Obradował w składzie: Andrzej Krawczyk, Henryk Król, Wojciech Pazder
    Kryteria zasadnicze
    Czy projekt jest funkcjonalny? - tak
    Czy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - tak
    Czy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - tak
    Czy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.